جلسات ليزر موهاي زائد چند وقت يك بار بايد انجام گيرد؟

۲۵ بازديد

از بين بردن موهاي زائد


شيوه از بين بردن موهاي زائد با استفاده از ليزر با وجود آنكه به سرعت در ميان افراد رايج گرديده است و بسياري افراد براي از بين بردن موهاي زائد بدن خود به آن روي آورده اند، يك فرايند سريع و زود بازده نيست و براي آنكه بتواند تمامي موهاي زائد در يك ناحيه را از بين ببرد به زمان نياز دارد. براي آنكه افراد بتوانند بهينه ترين نتيجه را از اين شيوه درماني بگيرند نياز است كه 5 الي 10 جلسه ليزر را پشت سر بگذارند و هر يك از اين جلسات بايد در فاصله زماني 10 هفته از جلسه قبل خود قرار بگيرد. اين مساله به دليل طبيعت بدن افراد و روند رويش موهاي زائد مي باشد كه چرخه استفاده از ليزر براي از بين بردن موهاي زائد را مستقيما تحت تاثير قرار مي دهد.
در ادامه به مساله شيوه عملكرد اين فرايند خواهيم پرداخت.


چرخه رويش موهاي بدن انسان


براي آنكه متوجه شويد روند از بين بردن موهاي زائد با استفاده از ليزر به چه صورت مي باشد، شما ابتدا نياز داريد بدانيد كه چرخه رشد موهاي زائد در بدن به چه صورت مي باشد. در اعماق پوست بدن شما حفره ها و يا روزنه هاي كوچكي وجود دارد كه فوليكول هاي مو در آن قرار دارند. فوليكول هاي مو در واقع ريشه موها هستند و موها از داخل آن ها شروع به رشد مي نمايند. هر فوليكول مو سه فاز مختلف رشد را در طول روند رشد خود طي مي كند كه هر يك از اين فاز ها مي تواند از چند روز چند ماه و يا سال به طول بيانجامد. اين مساله كاملا بستگي به محل قرار گيري آن فوليكول مو و نوع موي زائد دارد. در زير فاز هاي مختلفي كه فوليكول هاي مو در طول فرايند رشد خود آن را طي مي نمايند به تفسير آورده شده است.


•    فاز رشد: فاز رشد كه از آن با نام علمي آناجن (Anagen) نيز ياد مي شود، فاز فعاليت فوليكول هاي مو مي باشد. موهاي زائد بدن ممكن است از چند روز تا چند ماه در اين فاز باقي بمانند. در هر دوره از زمان 15 الي 20 در صد از موهاي بدن در فاز رشد قرار دارند. اين موهايي كه در فاز رشد قرار دارند و يا اصطلاحا فعال هستند همان موهايي هستند كه ليزر آنها را هدف قرار مي دهد و موجب از بين رفتن آنها مي گردد.
•    فاز انتقال: فاز انتقال كه نام علمي آن كاتاجن (Catagen) مي باشد، مدت زماني است كه رشد موها متوقف مي شود و موها از حالت فعال به حالت منفعل تغيير فاز مي دهند. در اين دوره از زمان اندازه فوليكول ها كوچك تر از حالت فعال مي گردد و از منابع تغذيه اي خود كه مواد لازم براي رشد را فراهم مي نموده اند جدا مي گردد. در اين دوره بر آمدگي هايي كه در محل رويش موهاي زائد بر روي پوست ايجاد مي شود و دليل آن رشد موهاي زائد است از بين مي رود و سطح پوست در محل منافذ كاملا يكدست و بدون برآمدگي مي گردد. موهاي زائد ممكن است براي مدت چند روز تا چند هفته در اين وضعيت باقي بمانند.
•    فاز استراحت: فاز استراحت كه نام علمي آن تلوجن (Telogen) مي باشد، مدت زماني است كه فوليكول ها براي بازيابي نيروي خود و جذب مجدد ذخيره هاي غذايي بدان نياز دارند تا فعاليت خود را از سر بگيرند. در اين دوره پس از آنكه فوليكول ها مواد غذايي مورد نياز خود را جذب مي نمايند مجددا شروع به رشد مي كنند و برآمدگي هاي ناشي از رشد موها دوباره بر روي پوست نمايان شده و موهاي زائد دوباره بر روي پوست نمايان مي گردند. پس از اين دوره موهاي مجددا وارد فاز فعاليت يا آناژن مي گردند و رويش خود را از سر مي گيرند.


كلينيك ليزر موهاي زائد چگونه موجب از بين رفتن موها مي گردد؟ (ليزر موهاي زائد چگونه كار مي كند)


در طول فرايند ليزر كردن موهاي زائد يك تكنسين كار آزموده كه داراي مدرك و مجوز رسمي فعاليت باشد از يك دستگاه ليزر بر روي پوست شما استفاده مي نمايد. دستگاه ليزر اشعه هاي نوري ليزر را به صورت تشديد شده و متمركز شده در مي آورده، تا فوليكول هاي موهاي زائد را در پوست شما از بين ببرد. اين اشعه هاي نور متمركز شده به حرارت تبديل مي شوند و توسط فوليكول هاي موي شما كه در فاز فعاليت هستند جذب مي شود. اين فرايند با نام علمي فوتوترمويسيس (Photothermoysis) شناخته مي شود. زماني كه فوليكول هاي مو حرارت اشعه ليزر را جذب مي نمايند، غير فعال مي گردند و در واقع اين مساله موجب مي شود كه فوليكول ها توانايي خود را در روياندن موهاي جديد از دست بدهند. در فاصله زماني كوتاه نسبت به زماني كه فوليكول ها اشعه هاي متمركز شده ليزر را جذب مي نمايند، موهاي زائد مي ريزند و ديگر هيچ گاه مجددا رويش نمي يابند.

بازه زماني جلسات ليزر موهاي زائد


در مرحله رشد از چرخه رويش مو ها، رنگ دانه هاي مويي درون فوليكول ها در بيشترين مقدار خود قرار دارند و اين مساله موجب مي شود كه به خوبي اشعه هاي ليزر را جذب نمايند. اين فوليكول هاي مو قادر هستند كه بخش اعظمي از حرارت و انرژي اشعه هاي ليزر را جذب نمايند و اين مساله رشد آنها را غير فعال مي نمايد. از آنجايي كه ميزان رنگ دانه ها در فوليكول هاي مو در ساير فاز هاي سيكل رشد به اندازه زماني آنها در فاز فعاليت يا رشد هستند، نمي باشد لذا موهايي كه در ساير فاز ها قرار دارند به اندازه موهايي كه در فاز فعاليت قرار دارند تحت تاثير اشعه ليزر قرار نمي گيرند. از اين رو اشعه ليزر تنها مي تواند فوليكول هاي موهايي كه در فاز رشد قرار دارند را از بين ببرد. در هر دوره از زمان تنها يك سوم و يا كمتر از موها در فاز رشد قرار دارند. به همين دليل هر فرد نياز به جلسات ليزر متعددي دارد تا همه موهاي زائد بدن وي از بين بروند.

https://tehranlaserclinic.tumblr.com
برنامه ريزي زماني براي جلسات درماني ليزر موهاي زائد


به دليل آنكه تمامي موهاي بدن با يك جلسه ليزر از بين نمي روند و جلسات ليزر متعددي نياز است تا تمامي فوليكول هاي موهاي زائد تحت تاثير اشعه ي ليزر قرار بگيرند و براي هميشه غير فعال گردند، از اين رو نياز است كه شما برنامه زمان بندي دقيق و منظمي براي جلسات ليزر خود داشته باشيد. بسته به اندازه ناحيه و نوع موهاي بدن فرد اكثر افراد 5 الي 10 جلسه ليزر نياز دارند تا بتوانند به نتيجه دلخواه خود و خلاصي از شر موهاي زائد برسند. از آنجايي كه اين جلسات بايد در فاصله زماني 10 هفته از يكديگر قرار بگيرند، گروه جديدي از فوليكول هاي مو در هر يك از جلسات ليزر تحت تاثير اشعه قرار مي گيرند. پس از هر جلسه بخشي از موهاي بدن فرد براي هميشه از بين مي روند و پوست فرد نرم تر و لطيف تر از قبل مي گردد.


اگر شما تصور مي كنيد كه روش ليزر موهاي زائد براي شما مناسب مي باشد و قصد داريد كه در آينده نزديك با استفاده از اين روش از شر موهاي زائد خود خلاص شويد تنها كافيست كه با ما تماس بگيريد و از راهنمايي هاي مشاوران خبره و پزشكان متخصص در مجموعه ما بهره مند گرديد. 
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.